Utilizarea cookies
Stimate vizitator! Vă informăm că folosim cookie-uri pentru a asigura funcționarea site-ului munax.ro, pentru a oferi un nivel mai ridicat de servicii pentru vizitatori, pentru a genera statistici de participare și pentru a susține activitățile noastre de marketing. Prin apăsarea butonului Accept, sunteți de acord cu folosirea cookie-urilor așa cum este descris în regulamentul disponibil la link-ul de mai jos. Rețineți că, dacă nu o acceptați, anumite funcții ale site-ului nu vor putea fi folosite.
Mai multe…
Accept
Nu accept

Întreținerea zilnică a pulverizatorilor

În lumea modernă accelerată de astăzi, așteptările „unice” de lungă durată ale utilajelor noastre devin din ce în ce mai mult o cerință decât securitatea operațională, întreținerea constantă și, nu în ultimul rând, costurile mici de întreținere. Este important să inspectăm utilajele noastre nu numai înainte de sezon, ci și în mod regulat în timpul sezonului și să remediem eventualele erori pentru a reduce riscul de eșec în timpul utilizării.

  1. Este întotdeauna importantă curățarea pulverizatorului în interior și în exterior după ce s-a finalizat lucrarea. Sistemul de rezervor și de aspersoare poate fi spălat pe câmp din "rezervorul de apă curat" de pe mașină. Dacă nu este curățat, substanța chimică rămasă se poate usca ușor în diuze, robinete, conducte mai devreme sau mai târziu, poate provoca un blocaj, a cărui îndepărtare este mai dificilă decât spălarea.
  2. Curățarea exterioară a mașinii se poate face cu o masină de spălat cu  presiune înaltă, dar aveți grijă să nu curățați componentele electrice (conectori, senzori, deconectori, comenzi electrice etc.). Aceștia nu pot fi spălați cu înaltă pressiune.
  3. Nu uitați să curățați filtrele, care pot fi necesare de mai multe ori pe zi, în funcție de apa pe care o umpleți în rezervor. Dacă se utilizează apă curată, filtrele nu se vor înfunda. Dacă este posibil, utilizați apă care conține o cantitate mică de impurități solide (nisip), deoarece nisipul poate provoca uzură extrem de ridicată în echipament (supapă de control, duze, pompă etc.)

 

 

 

  1. Verificați conductele, robinetele, dacă sunt detectate scurgeri, depanați.

 

  1. Verificați cadrul și scheletul. Dacă observați fisuri pe aceștia  remediați problema cât mai repede posibil.
  2. Verificați nivelul uleiului din angrenajele și pompații și adăugați dacă este necesar.

 

  1. Ungem regulat punctele de îmbinare și punctele de ungere.

 

  1. Ungeți arborele PTO în mod regulat și inspectați carcasa vizual și înlocuiți carcasa deteriorată, deoarece acest lucru poate provoca un accident.
  2. Verificați periodic performanțele duzelor, dacă rata de uzură este mai mare de 10% (raportat la valoarea din fabrică), se recomandă înlocuirea duzelor.
  3. Verificați componentele hidraulice dacă există scurgeri de ulei remediați imediat defectul.
  4. Verificați regulat presiunea în anvelope.